Alkowa to garb nad kabiną kierowcy, w którym jest szerokie łóżko dla 2 osób (szerokość 160 cm).
W kamperze z alkową jest największy komfort podróżowania i można zabrać najwięcej bagaży. W czasie przemieszczania się z miejsca na miejsce nie trzeba chować rzeczy do szafek tylko można je zostawić na łóżku w alkowie. W kamperach z opuszczanym łóżkiem z sufitu nie da się siedzieć przy stoliku jak ktoś chce pójść spać na opuszczane łóżko. Minusem jest tylko spalanie większe o 1-1,5 L / 100 km. Jeśli chodzi o komfort jazdy musi na prawdę mocno wiać, żeby poczuć różnicę między alkową a półintegrą (bez alkowy).
Można jechać alkową lub półintegrą. W półintegrach przednia część kampera jest taka sama – to kanapa ze stolikiem i opuszczane z sufitu podwójne łóżko. Te kampery różnią się tylko tyłem:
Jeśli dalej zastanawiasz się, którego kampera wybrać
Bez alkowy, duży garaż, ogromne łóżko z tyłu dla dwóch osób oraz opuszczane z przodu również dla dwóch.
Bez alkowy, duży garaż, ogromne łóżko z tyłu dla dwóch osób oraz opuszczane z przodu również dla dwóch.
Bez alkowy, 1x284 TL, 1x285TL, 1xHoron 84XT, duży garaż, ogromne łóżko dla 3 osób, możliwość podzielenia na 2 osobne łóżka, 284 TL - zamykane drzwi do sypialni
Alkowa, dla 6 osób, 2 sztuki, spanie dla 8 osób, duży garaż
Bez alkowy, 2 wersje: manual i automat, duża kanapa, regulacja wysokości tylnego łóżka, duży garaż
Bez alkowy, 2 wersje: manual i automat, bardzo wygodna, zamykana sypialnia z tyłu z podwójnym łóżkiem nisko nad podłogą i 2 dużymi szafami na ubrania
Rimor Evo 5 Plus, duży garaż, Ogromna przestrzeń w środku, dużo miejsca do spania